Cyrulik sewilski i Konstanty Andrzej Kulka
Od „Cyrulika sewilskiego” Rossiniego po „West Side Story” Bersteina – usłyszymy „Sinfoniettę Gedanensis”, orkiestrę Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku pod batutą Elżbiety Wiesztordt. W partiach solowych – i to wielka gratka dla miłośników muzyki – zagra skrzypek o światowej sławie – Konstanty Andrzej Kulka, gdańszczanin, wirtuoz i profesor warszawskiej Akademii Muzycznej.
Tuż przed Bożym Narodzeniem, wieczorową porą zgodnie z politechniczną tradycją, holl przed aulą w Gmachu Głównym Politechniki Gdańskiej wypełnia się gośćmi koncertu świątecznego.
– Już od niemal dziesięciu lat zapraszamy wszystkich chętnych na koncert świąteczny. Mamy na naszej uczelni dobre warunki akustyczne, a artyści chętnie z nami współpracują – mówi pomysłodawca koncertów prof. Aleksander Kołodziejczyk z Katedry Chemii Organicznej Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej.
W repertuarze tegorocznego koncertu znalazły się dzieła bardzo piękne i zróżnicowane stylistycznie: Uwertura do opery „Cyrulik sewilski” Gioacchino Rossiniego, Koncert skrzypcowy A-dur op. 8 Mieczysława Karłowicza, Suita musicalu „West side Story” Leonarda Bersteina.– Uwertura do opery „Cyrulik sewilski” powstała zaledwie w trzy tygodnie i uważana jest za najwspanialsze dzieło literatury operowej – zachęca melomanów Elżbieta Wieszdort, dyrygent. – Koncert skrzypcowy A-dur op. 8 Mieczysława Karłowicza, to koncert o wyjątkowym uroku. Są w nim fragmenty, które można nucić ale są też partie wirtuozerskie, które mogą zagrać tylko wybitni. Sam Karłowicz to najwspanialszy polski kompozytor, który tworzył dla orkiestry. Ostatni utwór, suita musicalu „West Side Story”, osnutego na motywach „Romea i Julii” miała już wielu aranżerów. Zapraszam do wysłuchania aranżacji, której autorem jest Bohdan Jarmołowicz.
Koncert organizowany jest w ramach cyklu Politechniczne Wieczory Muzyczne.
14 grudnia, czwartek, godz. 18.00, holl przed aulą w Gmachu Głównym Politechniki Gdańskiej, ul. G. Narutowicza 11/12, wstęp wolny.