Prezentacja Towarzystwa Klasyfikacyjnego DNV
Informuję, że 6 kwietnia o godzinie 10.00 w Audytorium Sipowicza na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej (ul. Narutowicza 11/12) odbędzie się prezentacja Towarzystwa Klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV) dla studentów PG i wszystkich osób zainteresowanych gospodarką morską, którzy chcą wziąć udział w spotkaniu.
Przedstawiciele DNV Piotr Brygiert i Emilian Buksak przedstawią perspektywy pracy w przemyśle okrętowym, omawiając przy tym rolę Towarzystw Klasyfikacyjnych (w tym: Rozwój technologii w przemyśle okrętowym i w projektowaniu; Budownictwo okrętowe na mapie świata; Short Sea Shipping i przemysł w Europie; Proces klasyfikacji statków).
Intencją DNV jest przekonanie młodzieży, że wybór kierunków studiów związanych z oceanotechniką i okrętownictwem jest celowy i słuszny ze względu na dobre perspektywy zawodowe. Transport morski jest najstarszym, najpopularniejszym, i jak dotychczas najtańszym sposobem transportowania różnorodnych ładunków pomiędzy oddalonymi od siebie miejscami, co jest (i wg ocen specjalistów jeszcze przez dziesiątki lat będzie) najkorzystniejszym rozwiązaniem, głównie dla rozwoju handlu. Wiąże się to z faktem, że transport lotniczy w dalszym ciągu wymaga ponoszenia znacznie wyższych kosztów, a ponadto istniejące rozwiązania techniczne nie pozwalają na przewożenie samolotami wielkogabarytowych i bardzo ciężkich ładunków w dużych ilościach.
W związku z tym specjaliści przemysłu okrętowego są przekonani i zapewniają, że absolwenci wydziałów okrętowych są potrzebni gospodarce nie mniej niż elektronicy, informatycy, chemicy, drogowcy, psychologowie i managerowie.
Towarzystwo Klasyfikacyjne DNV pragnie też obalić panujące stereotypy, przekonując że sytuacja stoczni i gospodarki morskiej w Polsce nie odzwierciedla rzeczywistego stanu branży okrętowej na świecie, gdzie na specjalistów okrętownictwa i transportu morskiego panuje duże zapotrzebowanie, a na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że rynek ten nadal charakteryzuje się sporym nienasyceniem. Zarówno w Europie jak i na świecie przemysł okrętowy prężnie się rozwija, a polscy fachowcy są bardzo cenieni i czekają na nich odpowiedzialne stanowiska.