Korab przywiózł puchar z Holandii
Puchar zwycięzcy przywieźli studenci Politechniki Gdańskiej z trzeciej edycji regat Dutch Open Solar Boats Challenge 2011. Zawody zakończyły się w sobotę, 2 lipca. W regatach wystartowało dwadzieścia pięć łodzi z Belgii, Holandii i Polski. Nasza załoga była najlepsza w kategorii łodzi dwuosobowych.
Politechniczny team jest już na miejscu. Chętnie opowie o przygodach podczas zawodów w Holandii.
Informacjami służą opiekunowie naukowi ekipy
dr inż. Wojciech Litwin, tel. 58 347 28 44, 503 511 362
mgr inż. Dariusz Duda, 58 347 11 01, 885 300 508.
Warto dodać, że studenci Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej członkowie Koła Naukowego KORAB startowali w regatach na dwóch odmiennych łodziach własnej konstrukcji.
Zawody odbyły się w najbardziej na zachód wysuniętej części Holandii na dużym słonym jeziorze, dlatego warunki żeglugi były wyjątkowo ciężkie. Duże fale poważnie uszkodziły kilka jednostek biorących udział w regatach. Podczas poprzedniej edycji regat - w 2009 roku - awariom uległy dwie
łodzie z Politechniki Gdańskiej. Powodem była słona woda, która zniszczyła sterowniki silnika. W tym roku łodzie zostały specjalnie przygotowane do tych niesprzyjających warunków. Dlatego cieszy fakt, że obie jednostki szczęśliwie dotarły do mety w mieście Middelburg.
Start w tegorocznych regatach jest ważnym etapem w przygotowań przed przyszłoroczną czwartą już edycją Frisian Solar Challenge 2012, które zyskały rangę światową. Swój udział zapowiedziały już załogi z Brazylii i USA.
Członkowie różnych ekip dopytywali się o regaty łodzi solarnych w Polsce, które planowane były na bieżący rok na trasie z Elbląga do Gdańska. Załoga z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa nie traci nadziei, że może w 2013 roku uda się zorganizować w Polsce regaty łodzi solarnych.
Sponsorami ekipy Politechniki Gdańskiej są: ENERGA S.A. i towarzystwo klasyfikacyjne DNV. Koszty wyjazdów pokrył Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej.Budowę nowej łodzi solarnej wsparli ponadto: Centrum Techniki Okrętowej w Gdańsku (śruba napędowa i badania modelowe), Magnum Venus Polska (materiały), Model Art Ostróda (budowa modelu i kopyta).